Hotel Continental

  • Online Booking

    Reserver et bord

    Theatercaféens
    Online bordreservasjon Neste
  • Forespørsel

    Send en forespørsel

  • Facebook

Hotelldrift i fire generasjoner

Gjennom fire generasjoner har én og samme familie bygd opp og utviklet hotellet til den virksomheten det er i dag; Norges eneste femstjerners hotell og medlem i The Leading Hotels of the World.

Hotellgjester fra hele verden velger Hotel Continental på sitt besøk i Oslo. Store og små virksomheter legger sine konferanser og møter til hotellet, og mange privatpersoner feirer sine merkedager hos oss.

The Continental Experience

Omtenksomhet, diskresjon, førsteklasses service, smakfull mat og drikke, en unik kunstsamling og vår spesielle historie og atmosfære bidrar til at oppholdet på Hotel Continental blir en femstjerners opplevelse.
Vi kaller det ”The Continental Experience”.

Vi setter pris på om du deler dine hyggelige opplevelser fra Hotel Continental på Tripadvisor. Tusen takk!

Forretningsidé

Continental er hotell- og restauranthuset som skaper gode resultater ved å tilby 5-stjerners opplevelser til den kvalitetsbevisste gjest.

Visjon

Vær en av stjernene som får Continental til å skinne.

For å tydeliggjøre visjonen har Hotel Continental utarbeidet fem stjerner med underpunkter, som virksomheten skal styres etter. Dette skal bidra til et skinnende hotell- og restauranthus.

Kundeservicestjernen

  • Vi opptrer alltid profesjonelt overfor våre gjester
  • Vi finner gode løsninger for våre gjester
  • Vi yter det lille ekstra
  • Vi behandler våre gjester med ydmykhet, diskresjon og respekt
  • Vi viser glede og er positive overfor våre gjester.

Ledelsesstjernen

  • Våre ledere er strategiske, tenker helhet og er beslutningsdyktige
  • Våre ledere gis myndighet, og skaper resultater og vekst – for hver enkelt medarbeider og for hele virksomheten
  • Våre ledere er tydelige og tilstedeværende
  • Våre ledere stiller krav, motiverer og gir konstruktive tilbakemeldinger til medarbeiderne
  • Våre ledere er inkluderende og lyttende

Medarbeiderstjernen

  • Vi behandler hverandre med respekt
  • Vi deler kompetanse og gjør hverandre gode
  • Vi gir hverandre informasjon - og tar selv ansvar for å skaffe informasjon
  • Vi er lojale overfor beslutninger som er fattet
  • Vi har alle et felles ansvar for et sikkert og godt arbeidsmiljø

Økonomistjernen

  • Vi når våre økonomiske mål og er kjent med økonomisk status
  • Vi bidrar alle til mersalg og gjensalg
  • Vi bidrar alle til å redusere unødvendige kostnader
  • Vi tenker helhet og bidrar til bedre resultater - også i andre aksjeselskap
  • Vi bidrar alle til økt lønnsomhet

Samfunnsansvarstjernen

  • Vi driver vår virksomhet lønnsomt, etisk og i tråd med lover og regler
  • Vi vektlegger miljøhensyn i alle innkjøp
  • Vi tar hensyn til miljøet ved forbruk av råvarer, vann og energi, samt ved avfallshåntering
  • Vi bidrar til utdanning og utvikling ved å tilby lærlinge- og praksisplasser
  • Vi bidrar til ro og orden i vårt nærområde, og bygget vårt skal holdes vakkert for gjester og forbipasserende

Hotel Continental, Stortingsgaten 24/26.Postboks 1510 Vika,N - 0117 Oslo / Tlf: +47 22 82 40 00 / booking@hotelcontinental.no